Dansbandsmomsen avsakffas. Äntligen!

Den 1 juli i år avskaffas den så kallade Dansbandsmomsen. Dansarrangörer har fått dras med denna tämligen orättvisa pålaga ända sedan 1997, då konserter fick en reducerad kulturmoms på 6 procent medan danstillställningar fortsatt beskattades med 25 procent.

Såväl de tidigare riksorganisationerna Folkparkernas Centralorganisation och Folkets Husföreningarnas Riksorganisation som den sammanslagna Folkets Hus och Parker har konsekvent drivit på att den skulle avskaffas, och nu är den alltså på väg bort. Äntligen!