Demokratikväll: Navet i Bergsjön ska få unga att rösta

Under en onsdagskväll arrangerade Navet i Bergsjön en demokratikväll där unga debatterade, agerade parlament och ställde frågor till lokalpolitiker. Ordföranden Kenny Dos Santos hoppas att initiativet ska väcka större intresse för demokrati och politik.

Läs mer och se ett inspirerande klipp på SVT Nyheter Väst

 där han delar med sig av varför och hur de arbetar med att göra sin mötesplats relevant för unga. Läs mer och anmäl dig här