
Andels- och medlemsregister
Har din förening koll på vilka som är medlemmar? Gamla böcker och register över medlemmar och andelsägare kan behöva en genomgång!
Att hålla ett uppdaterat andels- och medlemsregister är ett ansvar för alla föreningar och dess styrelse. Uppgiften är för många en omständlig sådan, då det allt för ofta inte skett någon överlämning tillbaka i tiden samt att både enskilda personer och organisation har flyttat eller försvunnit sedan tid för inträde i föreningen.
Under två timmar går vi igenom hur man som styrelse kan ”städa och fixa till” sitt register på ett sätt så att den klarar de krav lagen har på föreningen och dess styrelse.
Utbildningen genomförs kvällstid (kl 16.00-18.00) och digitalt i Teams.
Utbildningen kan ha max 8 deltagare.
Datum
Ort Digital utbildning
MålgruppFöreningens styrelse och övriga förtroendevalda
MedverkandeAnders Lindauer, regional strateg Folkets Hus och Parker
KONTAKT:Magdalena Hasselquist
040-23 07 96
VILL DU GÅ UTBILDNINGEN MEN KAN INTE DET HÄR DATUMET?Vet du att du kan beställa den lokalt och regionalt? LÄS MER
Utbildningen är kostnadsfri