Medverkande Third Culture Kids

Till evenemangssidan


 

Erik Lundin

Under 2015 släppte Erik Lundin sin debut EP ”Suedi” som gjorde en stor inverkan på den svenska musikscenen. Han fick priser som ”Årets Hip Hop” på P3 Guld och ”Årets Textförfattare” och ”Årets Hip Hop” på Grammis 2016. I november 2016 släpptes den kritikerrosade uppföljaren, EP’n Välkommen Hem, och under våren har Erik Lundin turnerat över hela Sverige. Lundin startade 2017 med ett uppmärksammat framträdande på P3 Guld Galan, och vidare till att skapa låten ”Gold” för Zlatan Ibrahimovic och hans sportkläder A-Z reklamfilm. Och i sommar är Erik Lundin special guest för Håkan Hellström, och hans ”Rullande Åska” turné som sparkar 27/5 i Berlin.


 

Cherrie

Cherrie debuterade 2014 med videon ”Intro”, fick 2015 en stor hit med låten ”Tabanja” (spelades på både Zane Lowes och Stormzys Beats1 radio program) och uppmärksammades även för covern på Norlie & KKVs ”Ingen annan rör mig som du”, som hon gjorde med Leslie Tay. Tillsammans öppnade de förra årets P3 Guld-gala med låten. 2016 släppte Cherrie den efterlängtade och kritikerhyllade debutalbumet ”Sherihan” som gått guld och fått en mängd priser, bla. P3 Guld. Singeln ”Aldrig Igen (må sådär)” har hunnit bli platinum och Cherrie har hyllats från alla håll. Inte minst från publiken som tagit emot Cherrie med kärlek under sommar turnén i Sverige, samt spelningar i Los Angeles (öppnade för Jhene Aiko), kort turné i Kina, England, Norge, Finland och Danmark. Under Maj 2017 öppnar Cherrie för UK artisten Stormzy under hans Europa turné. Juni 2017 släpper Cherrie nytt material och drar sen ut på en höstturné.


 

Babak Azarmi

Manager/Kreativa Konsult/Konstnären Babak Azarmi startade sin resa med ambitionen att skapa kulturella uttryck istället för att följa dem. Hans erfarenheten av att vara en »Third Culture Kid « – ett dubbelt utanförskap mellan föräldrarnas kultur och den dominerande svenska har varit grunden till allt som han skapat de senaste 10 åren. Manager och varumärkes strateg för artisterna Silvana Imam, Erik Lundin, Cherrie, Leslie Tay & Michel Dida. Har bla. jobbat med varumärken som Red Bull, Tiger Of Sweden, G-Shock, Sandqvist.  Oavsett om Babak jobbar med en socialmedia kampanj, lansering av ett album eller varumärkeslansering – så har arbetet sin grund i filosofin att; varumärken som leder kulturen är i slutändan mer framgångsrika och relevanta än varumärken som följer kulturen.